NO NONSENSE

Check onze expertise

Op deze pagina geven wij jou een overzicht van onze expertise.

Op deze pagina geven wij jou een overzicht van onze expertise.

Belangrijk om te weten van onze handelswijze: wij houden van praktische en direct toepasbare adviezen. Verwacht dus geen ingewikkelde modellen en lange dure projecten.

A. Jouw Bedrijf

A.1 Visie, missie & strategie
A.2 Kernwaarden
A.3 Onderscheidend vermogen
A.4 Klantsegmenten

Het fundament van jouw bedrijf.
Naarmate de concurrentie groter wordt, maakt jouw product of dienst niet meer het verschil. Klanten willen zich identificeren met een verhaal, een lifestyle of een duidelijke boodschap. Die visie (the ‘why’), de daaruit afgeleide missie, de kernwaarden en het onderscheidend vermogen bepalen wat jouw bedrijf wil betekenen voor de klantsegmenten Hoe krachtiger het fundament hoe groter de kans dat iedereen in het bedrijf dit automatisch meeneemt als mentale leidraad in het dagelijkse denken en doen.

Check ook onze training voor dit onderdeel.

B. Uitvoeringkracht

B.1 Teamwork & proces
B.2 Resources
B.3 Vakmanschap & skills
B.4 Structuur

De mate waarin jouw bedrijf in staat is de belofte aan klant daadwerkelijk waar te maken.

De zakelijke markt is grillig en wordt steeds complexer. De concurrentie wordt steeds slimmer en innovatiever. Klanten hebben bovendien steeds meer keuze en kunnen jouw product of dienst makkelijker vergelijken met jouw concurrenten. Details maken het verschil tussen een klant die afhaakt, een klant die blijft en de klant die ambassadeur wordt van jouw product of dienst.

C. Slimheid

C.1 Sturen
C.2 Meten = weten
C.3 Leren
C.4 Ontwikkelingen

Werken aan de beste versie van jouw bedrijf is een continu en intensief proces.

Tegelijkertijd mag het geen tunnelvisie worden. De gloeilamp is niet uitgevonden door het eindeloos verbeteren van de kaars. De kwaliteit van vandaag kan zomaar vervangen worden door de nieuwe behoefte van morgen. Stilstand zal dankbaar benut worden door de concurrentie. Weten waar je heen wil, waar je nu staat en welke ontwikkelingen op jouw pad komen is daarom een must.

D. Trots

D.1 Passie, plezier & zingeving
D.2 Commitment & consistentie
D.3 Wederkerigheid
D.4 Vertrouwen

Medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal.

Hoe groter de samenhorigheid, het plezier en de zingeving, hoe meer jouw bedrijf een strijdmacht zal zijn. Belangrijk is dat er sprake is van tweerichtingsverkeer. Bedrijven die bewust werken aan de groei en ontwikkeling van de medewerkers, krijgen medewerkers die bewust werken aan de beste versie van hun bedrijf. Hoe trotser medewerkers hoe meer ze zich willen identificeren met jouw bedrijf.

E. Samenhang

E.1 Leiderschap
E.2 Communicatie
E.3 Zelforganiserend vermogen
E.4 Samenhang bedrijfsmodel

Jouw bedrijf werkt als een raderwerk.

Alles hangt met elkaar samen. Het is belangrijk dat alle radertjes van goede kwaliteit zijn. Een zwakke schakel zal altijd ten koste gaan van de werking van het geheel. Het is minstens zo belangrijk dat alle schakels goed met elkaar samenwerken zodat er geen speling ontstaat tussen de radertjes. Het werkt dan niet alleen minder soepel, de slijtage zal ook hoger zijn.

Zit jouw hulpvraag hiertussen? Plan hier vrijblijvend jouw intakegesprek.

Laden...